۱۳۸۸ مرداد ۲۷, سه‌شنبه

متن سخنراني خانم مريم رجوي، رئيسجمهور برگزيده مقاومت ايران، در مراسم هفته همبستگي با زنان اشرف و زنان ايران ـ 25مرداد88

دوستان عزيز!
خواهرانِ عزيز!
با درود به شهيدانِ اشرف و آخرين شهيد، قهرمانِ سرفراز، شعبان سوري كه به كاروان جاودانه فروغها پيوست. و با درود به شهيدانِ قيام براي آزادي! در اينجا گرد آمده‌ايم به مناسبتِ هفتة همبستگي با زنانِ اشرف و زنانِ ايران، براي فراخواندنِ افكارِ عمومي و مجامعِ بين‌المللي و به ويژه خواهرانمان در سراسرِ جهان براي مقابله با تهديدهاي رذيلانة فاشيسمِ مذهبي و دست‌نشاندگانِ آن عليه جان و حيثيتِ زنانِ اشرف. همچنين گردآمده‌ايم براي منعكسكردنِ خشمِ مردمِ ايران عليه تعرضاتِ شنيعِ دژخيمانِ خامنه‌اي به دختران و پسرانِ زنداني و بخصوص، فشارهاي ضدانساني عليه زنان در بند 209 اوين. و گرد آمده‌ايم تا به دولتهايي كه از مماشات و مذاكره با اين رژيمِ تجاوز و دروغ و آدم‌كشي دست ‌بر نمي‌دارند بگوييم كه؛ بس است, شرم كنيد. خانم رجوي خطاب به ولي فقيه ارتجاع وگماشتگانش تأكيد كرد: در اينجا ميخواهم به آخوند پاسدار خامنه اي و گماشته او، احمدينژاد بگويم كه در يك نبرد نابرابر با مردم و مقاومت ايران، كه زنان صفوف اول آنرا تشكيل دادهاند هر چه مكر و حقد و كينه، و سركوب براي نابودي حرث و نسل مجاهدين و مبارزين بكار بستيد كار بر خودتان سختتر شد و عاقبت به خودتان برگشت و حالا ميبينيد كه رژيمتان شقه شقه و هفتاد تكه شده و ميرود كه سرنگون شود و به او مي‌گويم حالا كه اين طور ناشيانه پسرخوانده خودت مالكي را هم به مصاف با نسلي فرستاديد كه خودتان قادر به نابودي آن نبودهايد، پس بدانيد كه شكست قطعي در اين نبرد از آن پاسدارتان مالكي است. بله، شكست بزرگ شما در كانون استراتژيكي نبرد در اشرف است كه به پيشتازي هزار زن قهرمان نصيبتان خواهد شد.
رئيس جمهور برگزيده مقاومت درباره كارزار جهاني در اعتراض به جنايت عليه بشريت دراشرف و تهديدات وتجاوزات ضد انساني ديكتاتوري آخوندي و ايادي جنايتكارش عليه زنان اشرفي وزنان ميهنمان گفت: در همينجا از كميسيون موقعيت زنانِ مللِ متحد، كميسرعالي حقوق بشر ملل متحد، گزارشگر ويژه ملل متحد گزارشگر ويژه ملل متحد براي منع خشونت عليه زنان و از كميسيون‌هاي زنان و حقوقبشرِ پارلمانهاي كشورهاي مختلف، مي‌خواهم كه براي حفاظت از زنانِ اشرف در قبالِ تهديدِ جنايتكارانِ مهاجم، اقدام كنند. زنانِ اشرف، امروز در معرضِ تكرارِ حملاتِ سبعانه هستند. مهاجمانِ مسلح با همان سلاحها و آلاتِ قتل و كشتار در موضعِ حمله، آرايش گرفتهاند. يك شرائطِ اضطراري حاكم است كه هيچ امنيت و تضميني باقي نگذاشته است. نيروهاي آمريكايي بر خلافِ موازينِ كنوانسيونِ چهارمِ ژنو و بر خلافِ ديگر تعهداتِ بينالمللياش، حفاظتِ اشرف را به نيروهاي عراقي منتقل كرده و تعهدِ خود به ساكنانِ اشرف را زير پا گذاشته و حتي از ايفايِ حداقلِ نقشِ نظارتيِ خود نيز، طفره مي‌روند. در اينجا اخطار ميكنم كه اين يك رسوايي بزرگ براي پرزيدنت اوباما خواهد بود. از طرف ديگر رفتارِ نيروهاي مسلحِ تحتِ امرِ مالكي با زنانِ اشرف، مطابقِ تعريفِ اعلامية امحاء خشونت عليه زنان، مصداقِ بارزِ خشونتِ دولتي، عليه زنان است. حضورِ تهديدآميزِ آنان در اشرف، ناقضِ موادِ متعددِ اعلامية جهانيِ حقوق بشر است و از جمله «حقِ زندگي»، «حقِ آزادي و امنيت» و«حقِ مصونيت از رفتارِ خشن، غيرانساني و تحقيرآميز» را از آنان سلب كرده است. بر اين اساس زنانِ اشرف، اين موضوع را در مراجع بينالمللي تعقيب خواهند كرد و كميسيونِ زنانِ شوراي ملي مقاومت ايران نيز اين موضوع را در مراجع بينالمللي تعقيب خواهند كرد. رفتار وحشيانه نسبت به زنان، بطورِ مضاعف اثبات كرد كه مأموريتِ نيروهاي عراقي در اشرف، نه حفظِ امنيت، بلكه سلبِ امنيت از اشرف است. براي جلوگيري از ادامة فاجعه، من جامعة بينالمللي، بويژه آمريكا و اتحاديه اروپا و سازمانِ ملل را به تلاش براي تحققِ اين خواسته‌ها فرا مي‌خوانم: 1. زندانيانِ سياسي به ويژه زنانِ زنداني در ايران كه تحتِ شرائط وحشتناكي بسر مي‌برند، بايد بسرعت آزاد شوند. 2. 36تن از ساكنانِ اشرف كه گروگان گرفته شدهاند را بايد سريعاً آزاد كنند و نيروهاي عراقي بلادرنگ داخلِ اشرف را ترك كنند. 3. دولتِ آمريكا بايد موقتاً حفاظتِ اشرف را بهعهده بگيرد. در شرايطي كه عدمِ صلاحيتِ نيروهاي عراقي براي حفاظت از ساكنانِ اشرف به اثبات رسيده است, مادة45كنوانسيونِ چهارمِ ژنو اين وظيفه را بر عهدة آمريكا ميگذارد. 4. به عنوان يك راه حلِ درازمدت، يك نيرويِ بينالمللي تحت نظارتِ مللِ متحد ميبايست حفاظتِ اشرف را برعهده بگيرد, در قدمِ اول بايد يك تيمِ نظارت بر اوضاع در اشرف، مستقر شود. خانم رجوي درخاتمه سخنانش گفت: و اجازه بدهيد حرفهايم را با جملاتي از پيام اخير مسعود تمام كنم كه گفت: حماسة عظيم فروغ ايران، با خون شهيدان و رزم و رنج مجروحان و اسيرانش تضمين كنندة مراحل بعدي است… سلام بر قيامِ مردمِ ايران براي آزادي سلام بر اشرف و زنان و مردانِ سرفرازش و بهويژه درود بر هزار زن قهرمان در شهر اشرف و درود به همة شما.
هزار فعاليت براي هزار زن در هزار شهر جهان
درادامه مراسم همبستگي با زنان اشرف و زنان ايران در محل اقامت رئيسجمهور برگزيده مقاومت، ليدي اوديل اسلين، همسر لرد اسلين فقيد، خانم انيسه بومدين، حقوقدان و استاد دانشگاه، بانوي اول الجزاير دردوران رياست جمهوري هواري بومدين، پرفسور هنگ ديهان، رئيس كميته دوستان ايران آزاد در هلند و رئيس پيشين كمسيون خارجي پارلمان هلند، خانم نائومي، مسئول جوانان حزب ليبرال نروژ، و مادر روحاني داگلاس، از اور سوراواز، سخناني در همبستگي با زنان اشرف وزنان ايران ايراد كردند. آنگاه نمايندگان انجمنهاي زنان ايراني دركشورهاي مختلف و همچنين زنان استان والدواز فرانسه، بيانيههاي خود را قرائت كردند. اين زنان آزده كه درهمبستگي با زنان اشرف و زنان ايران به پاخاسته اند، تأكيد كردند كه «هزار فعاليت براي هزار زن در هزار شهر جهان» برنامه ما براي اين هفته همبستگي است. در يك اقدام ستايش انگيز همبستگي، پدران و مادراني از اهالي اور سوراواز فرانسه، درحالي كه تصاوير اشرفيها را بهدست گرفته بودند، آنان را به فرزندي برگزيده و اعلام كردند كه به عنوان پدرخواندهها و مادرخواندههاي آنان، در دفاع ازحقوقشان بهپا ميخيزند. در مراسم همبستگي در اور سور اواز، هنرمند يوناني خانم جني درو, خانم سيسيل دكام از هنرمندان اور سور اواز و همچنين خانم ناهيد همتآبادي، خواننده اپرا و عضو شوراي ملي مقاومت ايران و خانم گيسو شاكري، هنرمند و فعال سياسي ميهنمان، با همراهي استاد محمد شمس، رهبر اركستر و عضو شوراي ملي مقاومت ايران و گروهي از نوازندگان مقاومت، به اجراي برنامههاي هنري، در همبستگي با زنان اشرف و زنان ايران پرداختند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر